Maca – witaminowy pocisk dla twojego organizmu

maca to roślina, która z bardzo wielu względów zasłużyła na to, by dogłębniej się jej przyglądać. To zdecydowanie najwyżej hodowana roślina, która nadaje się do skonsumowania przez ludzi, ponieważ idzie ją zobaczyć na wysokości 3500 m.n.p.m w górach. Na pierwszy rzut oka, jest podobna doskonale nam znanej rzodkiewki. Jej cechy są jednak dużo bardziej drogocenne.

Peruwiański żeń-szeń, trawa pieprzowa – w zależności od lokalizacji, maca jest wielorako nazywana. Bez względu na to gdzie rośnie ma jednak takie same właściwości. Przede wszystkim ma nadzwyczaj kolosalny wpływ na płodność (zawiera aminokwasy odpowiedzialne za role seksualne), zwiększa wytrzymałość i dodaje żywiołowości. Jest źródłem witamin B1, B2, B3 oraz C. Magazynuje minerały, które w dobranych ilościach zapewniają poprawne funkcjonowanie naszego organizmu: miedź, cynk, mangan, bor, selen lub żelazo. Niektóre z właściwości korzeni maca odpowiadają za poprawę koloru cery, budowę mięśni czy porost Owłosienia włosów. Nie należy również zapominać o jej dobroczynnym wpływie na zdrowie tarczycy oraz zapobieganiu osteoporozie. Istnieją też logiczne przesłanki ku temu, by sądzić, że skutecznie sprawdza się przy kojeniu symptomów depresji.

W której formie najlepiej ją przyjmować? Przyjmuje się, że najlepszy rezultat daje zmieszanie proszku maca z wodą i przyjęcie go na czczo około 10-15 minut przed pierwszym posiłkiem śniadaniem. Z powodzeniem wolno go mieszać z cocktailami z owoców i warzyw.

Comments are closed.